Wczasy zdrowotne
 

Zielone, żółte, czerwone – dieta trzech kolorów

Sierpień 4th, 2015 | Opublikowano w Porady i wskazówki

Istnieje bardzo wiele rodzajów diet. Jedną z nich jest bardzo popularna dieta trzech kolorów. Na czym polega? Ma ona kojarzyć się nam z sygnalizacją świetlną. Posiłki dzielimy na trzy grupy, wedle kolorów. W grupie produktów zielonych znajdą się te, które możemy jest bez ograniczeń. Jak się pewnie domyślamy, będą to ryby, owoce, warzywa i orzechy. W grupie żółtej będą produkty bogate w białko – możemy je często spożywać, jednak nie należy z nimi przesadzać, bo mogą przyczynić się do zaburzeń w naszej diecie. W tej kategorii jest: mleko, kurczak, makaron, kasza, bardziej kaloryczne owoce, grzyby. Z kolei posiłki z grupy czerwonej możemy spożywać tylko sporadycznie, a najlepiej w połączeniu z produktami z grupy pierwszej, żeby zrównoważyć ich wysoką kaloryczność. W tej grupie znajdziemy czerwone mięso, słodkie napoje, słodycze, fast-foody, słone przekąski. Stosowanie tej diety polega na odpowiednim dobieraniu produktów z każdej grupy, przy czym te z grupy zielonej zawsze muszą przeważać w naszych posiłkach.

Skomentuj artykuł

Musisz byćzalogowany żeby móc komentować.