Wczasy zdrowotne
 

Zdrowe owoce

Sierpień 4th, 2015 | Opublikowano w Zdrowie żywienie

Nie wszystkie owoce można jeść bez ograniczeń, dlatego warto zapoznać się z tymi, które na pewno nie zaszkodzą naszej diecie. Przede wszystkim zwróćmy uwagę na małe, sezonowe owoce typu maliny, czarne porzeczki, poziomki czy agrest. Świetnie się one sprawdza jako dodatek do deserów, ciast czy produkcji domowych lodów. Większe gabarytowo owoce, typu morele, brzoskwinie czy grejpfruty również można jeść codziennie, w umiarkowanej ilości. Niezawodne na pewno będą dostępne przez cały rok jabłka, jednak nie popadajmy w skrajność za pomysłami gwiazd show-biznesu i nie przechodźmy na dietę złożoną tylko z jabłek, bo efekt będzie krótkotrwały, a konsekwencje bardzo niezdrowe. Banany mają dużo kalorii, jednak gdy zjemy jeden czy dwa dziennie, na pewno nie zrujnuje to naszej diety. Natomiast to, o czym szczególnie powinniśmy pamiętać to pestki dyni i słonecznika. Są one cennym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, jednak są także produktem wysokokalorycznym, dlatego powinny stanowić jedynie dodatek do naszych sałatek.

Skomentuj artykuł

Musisz byćzalogowany żeby móc komentować.