Wczasy zdrowotne
 

Wartości odżywcze owoców

Sierpień 4th, 2015 | Opublikowano w Zdrowie żywienie

Wbrew powszechnemu przekonaniu, nie wszystkie owoce to skarbnica cennych witamin i minerałów. Fakt faktem, że część z nich to niezastąpione źródło błonnika czy potasu, jednak posiadają też one niebezpieczne cukry, których należy się wystrzegać. Owoce musimy oceniać pod względem ich wartości odżywczych, ale też kaloryczności, zawartości cukrów prostych, zawartości witamin etc. Przykładowo, jeśli chodzi o białko roślinne, owoce typu maliny, brzoskwinie, czereśnie zawierają go mniej w porównaniu do bananów czy daktyli. Wśród produktów o wysokiej kaloryczności, które można jeść bez ograniczeń raczej znajdziemy warzywa niż owoce. Jeśli chodzi o zawartość cukrów prostych, musimy pamiętać że owoce zawierają ich bardzo dużo. Oczywiście możemy wziąć banany czy jabłka jako przekąskę, jednak niech będzie to w liczbie 1-2 sztuk dziennie. Jeśli chodzi o soki owocowe, wbrew temu co mówią reklamy, nie zastąpią one w pełni wartości, które dostarczają owoce, dlatego nie możemy stosować tych produktów zamiennie.

Skomentuj artykuł

Musisz byćzalogowany żeby móc komentować.