Wczasy zdrowotne
 

Nowa piramida żywienia

Sierpień 4th, 2015 | Opublikowano w Zdrowie żywienie

Naukowcy nieco zmienili standardowy układ zdrowej piramidy żywienia, czyli tej, którą pewnie mieliśmy okazję poznać w szkole na lekcjach biologii. Wydaje się, że najważniejszą różnicą jest to, że w podstawie nie znajdują się bogate w węglowodany produkty (jak chleb, makaron, ryż), lecz.. aktywność fizyczna! Wspomniane węglowodany trafiły na pierwsze piętro, ale tylko te w wersji pełnoziarnistej. Tym sposobem białe pieczywo znalazło się na samym szczycie, czyli nie jest zalecane jego częste spożywanie. Na pierwszym piętrze oprócz chleba razowego i kaszy jęczmiennej znajdziemy też tłuszcze roślinne. Do produktów, które należy spożywać codziennie naukowcy zaliczyli rośliny strączkowe oraz wszelkie dania, które zawierają błonnik i pełnowartościowe białko. Takie białko odnajdziemy w rybach morskich oraz mięsie drobiowym. Błonnik i wszelkie witaminy zawarte są oczywiście w warzywach. Z kolei produkty, których należy unikać to oprócz białego pieczywa, czerwone mięso i słodycze. Możemy po nie sięgać tylko kilka razy w miesiącu.

Skomentuj artykuł

Musisz byćzalogowany żeby móc komentować.