Wczasy zdrowotne
 

Garść porad dla wegetarian

Sierpień 4th, 2015 | Opublikowano w Kuchnia wegetariańska

Oczywiście wiadomo, że dieta wegetariańska zakłada przede wszystkim jedzenie dużej ilości warzyw i owoców. Jednak ważne jest też to, w jaki sposób one będą podawane. Najlepszym źródłem witamin są surowe warzywa, ponieważ obróbka termiczna niszczy te dobroczynne właściwości. Warto pić świeże soki z warzyw i owoców, a najlepiej zaopatrzyć się w wyciskarkę do owoców w domu. Surówki najlepiej przyrządzać bezpośrednio przed spożyciem – wtedy będą najbardziej wartościowe. Jeśli już gotujesz warzywa rób to możliwie jak najkrócej, a zamiast obierania ze skórki – oskrobuj. Pamiętaj także o tym, żeby nie przesadzać z ilością soi w jadłospisie – jest to zdrowy składnik pożywienia, ale w nadmiarze, tak jak wszystko, może zaszkodzić; zastępuj ją roślinami strączkowymi lub jajkami, które zawierają podobne składniki w budowie. Ponieważ bez odpowiednich kompozycji potraw wegetarianom może grozić niedobór żelaza, wapnia i witamin z grupy B – lepiej dmuchaj za zimne i noś zawsze ze sobą lekkie przekąski w stylu ziaren słonecznika, migdałów czy niezastąpionych orzechów. Źródło: http://ekoconcept.pl/

Skomentuj artykuł

Musisz byćzalogowany żeby móc komentować.