Wczasy zdrowotne
 

Dzienniczek żywieniowy

Sierpień 4th, 2015 | Opublikowano w Zdrowie żywienie

Aby zobaczyć jakie błędy w żywieniu popełniamy, warto założyć sobie dzienniczek, w którym będziemy zapisywali wszystkie zjedzony produkty. Choć na pozór brzmi to dosyć zabawnie, to jednak taki notesik uzmysłowi nam, ile naprawdę kalorii spożywamy dziennie. Wyniki obserwacji mogą nas bardzo zaskoczyć. Najlepiej prowadzić go w formie tabelki. W pierwszej kolumnie zapisujmy godziny spożywanych posiłków, a w drugiej opiszmy sam posiłek – bez oszukiwania! Dalej w osobnej kolumnie określmy dokładnie ilość zjedzonych produktów, z dokładności typu „jedna łyżeczka”, „dwie kostki”. Nie ma taryfy ulgowej dla napojów – o ile woda jest zupełnie neutralna, to każda puszka coli wraz z jej wartością kaloryczną musi się tam znaleźć. Właśnie, ostatnia kolumna to wartość kaloryczna – jeśli nie potrafimy sami dokładnie określić, podajemy w przybliżeniu. Po kilku dniach będziemy mogli się zorientować, jak wygląda nasz żywieniowy tryb życia. W oczy też powinny się rzucić negatywne nawyki, które będą wymagały natychmiastowych zmian.

Skomentuj artykuł

Musisz byćzalogowany żeby móc komentować.