Wczasy zdrowotne
 

Alkohol na diecie

Sierpień 4th, 2015 | Opublikowano w Porady i wskazówki

Dieta to czas wielu wyrzeczeń i poświęceń. Ponieważ zadręczamy się odrzuceniem z jadłospisu naszych ulubionych produktów, chcielibyśmy jakoś się rozerwać i wyjść na imprezę ze znajomymi. Wielu z nas nie wyobraża sobie wieczoru bez alkoholu – jak więc połączyć ten wybryk z dietą? Praktycznie każda dieta każe nam, przynajmniej na początku, zupełnie wyeliminować alkohol. Jest to spowodowane tym, że trunki procentowe są po prostu tuczące i określamy je jako zbiorniki „pustych kalorii”. Jednak nie ma aż takiej wielkiej tragedii – osoba na diecie nie musi być abstynentem, musi tylko wiedzieć, jaki alkohol wybrać. Weźmy np. wino – mamy różne rodzaje, od słodkich po wytrawne. Najbardziej kaloryczne będzie wino słodkie czerwone (ok. 106 kcal/100 ml), z kolei najmniej kalorii zawiera wino czerwone wytrwane (ok. 75 kcal/100 ml). Zdecydowanie najmniej kalorycznym napojem jest piwo jasne – ok 27 kcal/100 ml. Jeszcze mniej kalorii jest w piwie bezalkoholowym, jeśli ktoś tylko tęskni za smakiem goryczy, a nie potrzebuje procentów zawartych w alkoholu. Mocniejsze alkohole, typu wódka, whisky, brandy czy cherry to zdecydowanie gorszy wybór, ponieważ w 100ml zawierają ponad 200 kcal. Jak widać, na diecie można uraczyć się kieliszkiem wina czy butelką piwa, lecz unikajmy alkoholi mocniejszych.

Skomentuj artykuł

Musisz byćzalogowany żeby móc komentować.